Tuesday, September 1, 2009

malam yang penuh dengan karya....

بسم الله الرحمن الرحيم
dengan lafaz yang mulia ini aku mulakan karya ku untuk malam ini...
tadi hari pertama bersekolah setelah seminggu cuti....dan hari ni juga hari pertama dam pertama
kali aku mengajar dalam kabin sebab bangunan lama hendak di robohkan....teruja juga..( gambar
kabin ada tapi pendrive tertinggal pulak)..lain kalilah aku uploadkan...
mula-mula masuk memang sejuk..maklumlah kabin berair-cond..dah masuk tghari sikit dah tak
rasa dah...budak-budak dah bising panas..aku pun sound neraka lagi panas!!!
Akhirnya dapat gak sekolah aku bangunan baru...setelah sekian lama memperjuangkanya....
Bagi aku yang penting keselesaan...keselesaan untuk semua..guru..murid..ibubapa...kakitangan
sekolah..orang kampung..
Waktu di sekolah aku sempat berkarya untuk blog arab aku yaumiyaati tapi belum edit dan di
publishkan...byak benda nak kena edit..maklumlah bahasa arab...nak kena cari kalimah yang
betul2 sesuai barulah sedap di baca...barulah nampak uslub arabnya..barulah nampak akan
ke-karyaan-nya....
tamatlah karya aku pada malam yang berkat ini....
abohannan
tengah basuh baju sambil makan kerepek ubi..
010909
117a.m

No comments:

Post a Comment